13 Mayıs 2008 Salı

ATOM

bizim orda(samsun-bafra) ramazan gecelerinde çocuklar ellerinde tepsilerle "atoooom atoooom" diye bağırarak bunlardan satarlar.(görüntüsü pek benzemedi ama yiyenler tadını beğendiler,bende beğendim)yapılışı kolay ve hoş bir tadı var.
2 yumurtanın akını köpürünceye kadar mikserle çırpıyoruz.1 bardak şekeri yavaş yavaş ekleyerek kıvam alıncaya kadar çırpmaya devam ediyoruz.istersek hindistan cevizi de katabiliriz.(ben buna kattım) krema torbasının yardımıyla tepsiye döküp kısık dereceli fırında pişiriyoruz.(beyaz kalması daha güzel olur)AFİYET OLSUN...

10 yorum:

Ayse Pamuk dedi ki...

pek havalılar hayatım ellerine sağlık

Disalce dedi ki...

canım ben pek yiyemem dişlerimi mahvediyo..ama eşim çok seviyo bizde.....

ellerine sağlık...nefis görünüyor....

Adsız dedi ki...

Günaydın, ellerinize sağlık, bana bezeyi anımsattı.Eminim lezzeti çok güzeldir. sevgiler Aslı

http://asmutfak.blogcu.com

sarımutfak-hande dedi ki...

oldukça pratikmiş eline sağlık cnm

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımm ellerine sağlık...çok lezztli görünüyor..ben geldim tekrar gidicem..kib..öptümm

Adsız dedi ki...

Bloglar alemine ve aramıza hoşgeldin, blogun hayırlı olsun canım. Atomu ben de çok severim. Burada da beze adıyla satıyorlar, hatta abartıp pastanede kedi kalp gibi şekilli yapılanları bile var. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

canim ellerine saglik cok nefis olmuslar ben sadesini yaptim ama hindistan cevizlisinide deneyecegim.
kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Burda "Beze" derler buna:) Beyaz olunca daha bi albenili oluyor.
Ellerine sağlık canım...

yesildomates dedi ki...

canım ayy çocukluğum geldi aklıma..bakşimdi..bizim oralarda da kaymaklı derler ...
mutlaka deneyeceğim..oğluşum mutlaka beğenir...kıtır kıtır..ne güzel yenir...
ellerine sağlık..
öpüyorum...

akasyakokusu dedi ki...

Bana bezeyi anımsaatı bu atomlar..
Malzemelerinde aynısı varda..
Eline sağlık canım duyarlılığın için tşk ederim..Epeydir görüşememişiz seninle..
Nasılsın bunca zamandır..Sevgiler selamlar..